1. Hoe koop ik online?

Bij bestelling krijgt u een e-mail ter bevestiging van uw aankoop.
In de e-mail krijg je een bestelnummer.

Uw order wordt onmiddellijk verwerkt.

Voor het bestellen van een abonnement
Bij het versturen van de sim-kaart zit een brief bij met de te volgen stappen.
Voor veiligheidsredenen wordt uw simkaart niet geactiveerd opgestuurd.

Voor het bestellen van een GSM
U betaalt via het beveiligde betalingssysteem van de leverancier.
Hiervoor heeft u meerdere keuze mogelijkheden.

2. Vragen over de levering

Kunnen gesteld worden aan de leverancier.
Vermeld hierbij steeds duidelijk uw naam, adres en bestelnummer.

3. Mijn smartphone werkt niet meer, hoe kan ik de garantie inroepen?

Als je vaststelt dat er een probleem is met de werking van je smartphone bij levering, dan moet je de leverancier binnen de 2 dagen na ontvangst van je bestelling hiervan op de hoogte brengen. De leverancier zal je gsm dan vaak gratis vervangen. Contacteer zo snel mogelijk de klantenservice. Vergeet niet om de garantiedocumenten (aankoopfactuur) van je toestel mee te nemen. Op alle toestellen zit standaard een fabrieksgarantie van 2 jaar.

4. Van welk netwerk maak ik gebruik:?

GSM.be beveelt Proximus (abonnementen en smartphones) en Mobile Vikings (herladen) aan.
U maakt dus gebruik van het Proximus netwerk. Facturen bij het afsluiten van een abonnement komen dan ook van Proximus.

5. Waarom gebruikmaken van GSM.be?

GSM.be houdt alle Belgische telecom aanbieders scherp in de gaten en verricht al het zoekwerk in de telecom jungle voor u. Met onze jarenlange ervaring toont GSM.be u de laagste prijzen en beste solden. Eenvoud troef; wij doen er alles aan om het voor u zo makkelijk en overzichtelijk mogelijk te maken.

6. Ik heb een bestelling geplaatst. Wanneer en hoe wordt er geleverd?

De GSM wordt binnen 5 werkdagen geleverd met de post. Dit is een indicatieve termijn onder voorbehoud van beschikbaarheid van de GSM bij de leverancier, voorwaarden van de leverancier en bezorgservice.
Bij afwezigheid wanneer zij langskomen:
* de leverancier laat een document in uw brievenbus achter (‘bericht van aanbieding’);
* bel op het nummer dat vermeld staat op dit document;
* spreek een gepast moment af voor een volgende levering.

Levering van je gratis herlaadkaart:
Je kaart wordt verzonden vaak binnen de 24 werkuren na je bestelling. Ze wordt binnen de week rechtstreeks per post geleverd (benaderende termijn want leveringstermijnen van de Post kunnen niet worden gegarandeerd).

Levering van je simkaart voor jouw abonnement:
Als je een nieuwe klant bent, wordt vaak binnen de 24 werkuren na je bestelling een simkaart opgestuurd.

7. Wat gebeurt er eenmaal de bestelling van mijn abonnement via een webshop bevestigd is ?

Eenmaal je bestelling bevestigd is, wordt je aanvraag door de leverancier verwerkt. In sommige gevallen is het voor de leverancier onmogelijk aan een activeringsaanvraag gevolg te geven en dit om een van de redenen van weigering die vermeld staan in de Algemene Voorwaarden van de leverancier.

8. Waar vind ik mijn pukcode?

Je bent je pukcode vergeten? Geen probleem.
* Je vindt de code terug op het kaartje waaraan uw simkaart bevestigd was.

* Zelfs als je gsm-nummer geblokkeerd is, kun je je pukcode telefonisch opvragen.
Als je een abonnee bent, zal men ook nog je klantnummer vragen.
Je vindt je klantnummer op de factuur.
Tip: neem pen en papier bij de hand. Zo kan je je pukcode onmiddellijk opschrijven.

9. Ik ben van gedachten veranderd. Kan ik alsnog afzien van mijn bestelling?

De bestelling van je GSM annuleren:
Je hebt het recht om van de aankoop van je GSM af te zien, zonder boetes en opgave van reden, gedurende 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.
Hoe te werk gaan?
1. Contacteer de leverancier. Je moet het referentienummer van je bestelling meedelen. Daarom moet je bij de aankoop goed de bevestigings e-mail behouden waarin dit nummer vermeld staat.
2. Een klantendienst zal binnen een aantal werkdagen per e-mail contact met je opnemen. Ze zal je de modaliteiten voor teruggave uitleggen en je een retourbon bezorgen.
3. Alvorens de producten terug te sturen naar de leverancier, dien je te verifiëren of alle artikelen die je wilt terugsturen erbij zitten en of hun verpakkingen niet geopend zijn. De verzendingskosten zijn meestal voor jou.
4. Na controle van de producten, wordt je verzoek tot terugbetaling binnen ongeveer 2 weken behandeld.

De bestelling van je abonnement annuleren
Je hebt het recht om van een abonnement af te zien, zonder boetes of opgave van reden. De herroepingstermijn geldt 14 kalenderdagen vanaf de dag na contractsluiting (bij een dienstencontract).

10. Kan een leverancier mijn aanvraag weigeren?

De leverancier is lid van de vzw Preventel, die ten doel heeft een gemeenschappelijke gegevensbank voor de leden van de vzw (hierna “het bestand” genoemd) op te stellen, te beheren en up-to-date te houden, met de bedoeling het voorkomen en bestrijden van bewezen en vermoedelijke gevallen van fraude of wanbetaling die betrekking hebben op de levering van telecommunicatiediensten in België door de leden van de vzw.
De leverancier raadpleegt het bestand bij elke aanvraag tot intekening op een abonnement van een nieuwe klant. Zij kan een abonnement weigeren aan personen die in dit bestand zijn opgenomen.
Klanten worden, conform artikel 2.6.3, op voorhand verwittigd van hun opname in dit bestand. Zij kunnen de persoonlijke gegevens die op hen betrekking hebben vervolgens opvragen bij de vzw Preventel, die verantwoordelijk is voor het bestand, door een brief te sturen naar het volgende adres: Uitbreidingstraat 84, b3, 2600 Berchem.
Indien de dienst geweigerd of beperkt wordt omdat de kandidaat-klant is opgenomen in het Preventel-bestand, kan de klant, als hij meent onterecht in dit bestand voor te komen, zich wenden tot Preventel om zijn standpunt op basis van bewijsstukken uiteen te zetten. Voor verdere inlichtingen kan de klant zich wenden tot het openbaar register dat ter inzage ligt bij de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer. De klant wordt op de hoogte gebracht zodra zijn gegevens uit dit bestand zijn verwijderd.