1. Hoe koop ik on-line?

Bij bestelling krijgt u een e-mail ter bevestiging van uw aankoop.
In de e-mail krijg je een bestelling nummer.

Uw order wordt onmiddellijk verwerkt.

˚ Voor het bestellen van een abonnement:
Bij het versturen van de sim-kaart zit een brief bij met de te volgen stappen.
Voor veiligheidsredenen wordt uw simkaart niet geactiveerd opgestuurd.

Hoe?
Wanneer wij de simkaart versturen, sturen wij u ook een mail vanuit order@gsm.be.
Hierin geven wij nogmaals de gegevens door van uw bestelling en stellen eveneens de vraag of de simkaart goed ontvangen is.
U dient enkel te antwoorden op deze mail met : Ok om de activatie te laten gebeuren.
Uw simkaart wordt vervolgens automatisch geactiveerd na 24 u maximum.

˚ Voor het bestellen van een GSM:
U betaalt via het beveiligde betalingssysteem Ogone.
Hiervoor heeft u 2 verschillende keuze-mogelijkheden:

* Betalen met kredietkaart
We aanvaarden de kredietkaarten Visa en Mastercard. Je kan de kaartgegevens zoals het nummer, de vervaldatum, de verificatiecode en (afhankelijk van de bankinstelling) de digipass-code online invoeren.
De kredietkaart zal pas gedebiteerd worden wanneer de bestelde producten worden verstuurd.
* Betalen via online banking

Klanten met de online banking functionaliteiten van KBC Online, ING Homepay of Dexia Netbanking kunnen kiezen voor deze betaalwijze. Afhankelijk van de bankinstelling, vul je de unieke digipass code in of word je automatisch doorgeschakeld naar de website van de bank om de betaling te verrichten.

 

2. Vragen over de levering

Kunnen steeds gesteld worden via order@gsm.be.
Vermeld hierbij steeds duidelijk uw naam, adres en bestelling nummer.

 

3. Mijn gsm werkt niet meer, hoe kan ik de garantie inroepen?

Als je vaststelt dat er een probleem is met de werking van je gsm bij levering, moet je Mobistar binnen de 2 dagen na ontvangst van je bestelling op de hoogte brengen. Mobistar zal je gsm gratis vervangen. Contacteer de klantenservice van Mobistar op telefoonnummer 5000 voor abonnementen en 5100 voor prepaid klanten.

Heb je problemen met je gsm na gebruik, dan kan je terecht bij een van de volgende Mobistar Centers.

Vergeet niet om de garantiedocumenten (aankoopfactuur) van je toestel mee te nemen. Op alle toestellen zit een fabrieksgarantie van 2 jaar.

4. Van welk netwerk maak ik gebruik:?

GSM.be werkt exclusief voor Mobistar.
U maakt dus gebruik van het Mobistar netwerk.
Uw maandelijkse factuur bij het afsluiten van een abonnement is dan ook de gebruikelijke Mobistar factuur.

5. Waarom kopen via www.gsm.be?

Kopen via GSM.be geeft je verschillende voordelen:
* Maak gebruik van het Mobistar netwerk met extra voordelen
GSM.be werkt uitsluitend met Mobistar.
Bovenop de zeer scherpe tarieven krijgt u bij GSM.be steeds iets extra bij het bestellen van uw abonnement.

* Scherpe prijs
doordat we in grote aantallen gsm toestellen aankopen krijgen wij voordelige prijzen waarvan u kunt profiteren.

* Eenvoud troef
Wij doen er alles aan om het voor u, klant, zo makkelijk mogelijk te maken.

6. Ik heb een bestelling geplaatst op www.gsm.be. Wanneer en hoe wordt er geleverd?

De GSM wordt binnen de 1 tot 2 werkdagen (indicatieve termijn onder voorbehoud van beschikbaarheid van de GSM) geleverd door onze leverancier: Taxipost.
Bij afwezigheid wanneer zij langskomen:
* de leverancier laat een document in uw brievenbus achter (‘bericht van aanbieding’).
* bel hem op het nummer dat vermeld staat op dit document.
* spreek een gepast moment af voor een volgende levering.
Opgelet: neemt u geen contact op met de leverancier, dan voorzien we geen tweede levering.

Levering van je gratis herlaadkaart:
Je kaart wordt verzonden binnen de 24 werkuren na je bestelling. Ze wordt binnen de week rechtstreeks per post geleverd (benaderende termijn want we kunnen de leveringstermijnen van de Post niet garanderen).

Levering van je simkaart voor jouw abonnement:
Als je een nieuwe Mobistar-klant bent, wordt binnen de 24 werkuren na je bestelling een Mobistar-simkaart opgestuurd.
Als je reeds Mobistar Tempo-klant bent, heb je al een Mobistar-simkaart en is het dus niet nodig deze te veranderen. De activering gebeurt dus automatisch binnen de 48 uren.

7. Wat gebeurt er eenmaal de bestelling van mijn abonnement via de Online Shop bevestigd is ?

Eenmaal je bestelling bevestigd is, wordt je aanvraag door Mobistar verwerkt. In sommige gevallen is het voor Mobistar onmogelijk aan een activeringsaanvraag gevolg te geven en dit om een van de redenen van weigering die vermeld staan in artikel 2.2 van de Algemene Voorwaarden van Mobistar.

8. Waar vind ik mijn pukcode?

Je bent je pukcode vergeten? Geen probleem.
* Je vindt de code terug op het kaartje waaraan uw simkaart bevestigd was.
Deze kaart bevond zich in het starterspakket (= Welcome Box).

* Zelfs als je gsm-nummer geblokkeerd is, kun je je pukcode telefonisch opvragen.
Je belt met een ander nummer naar het nummer 0495 95 95 00 ( bereikbaar vanaf elk toestel ).
Een keuzemenu helpt je dan verder.
Als je een abonnee bent, zal men ook nog je klantnummer vragen.
Je vindt je klantnummer links bovenaan op je Mobistar-factuur.
Tip: neem pen en papier bij de hand. Zo kan je je pukcode onmiddellijk opschrijven.

9. Ik ben van gedachten veranderd. Kan ik alsnog afzien van mijn bestelling?

De bestelling van je GSM annuleren:
Je hebt het recht om van de aankoop van je GSM af te zien, zonder boetes en opgave van reden, gedurende 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.
Hoe te werk gaan?
1. Contacteer www.gsm.be op het nummer 09 – 268 27 45 of stuur een e-mail naar order@gsm.be. Je moet het referentienummer van je bestelling meedelen. Daarom moet je bij de aankoop goed de bevestigings-e-mail bijhouden waarin dit nummer vermeld staat.
2. Onze klantendienst zal binnen de 7 werkdagen per e-mail contact met je opnemen. Ze zal je de modaliteiten voor teruggave uitleggen en je een retourbon bezorgen.
3. Alvorens ons de producten terug te sturen, dien je te verifiëren of alle artikelen die je wilt terugsturen erbij zitten en of hun verpakkingen niet geopend zijn. De verzendingskosten zijn voor jou.
4. Na controle van de producten, wordt je verzoek tot terugbetaling binnen de 2 weken behandeld.

De bestelling van je abonnement annuleren
Je hebt het recht om van de aankoop af te zien, zonder boetes of opgave van reden, binnen de 7 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.

Hoe te werk gaan?
Contacteer www.gsm.be op het nummer 09 – 268 27 45 of stuur een e-mail naar order@gsm.be. Je moet het referentienummer van je bestelling meedelen. Daarom moet je bij de aankoop goed de bevestigings-e-mail bijhouden waarin dit nummer vermeld staat.

10. Kan Mobistar mijn aanvraag weigeren?

Mobistar is, net zoals Proximus en Base lid van de vzw Preventel, die ten doel heeft een gemeenschappelijke gegevensbank voor de leden van de vzw (hierna “het bestand” genoemd) op te stellen, te beheren en up-todate te houden, met de bedoeling het voorkomen en bestrijden van bewezen en vermoedelijke gevallen van fraude of wanbetaling die betrekking hebben op de levering van telecommunicatiediensten in België door de leden van de vzw.
Mobistar raadpleegt het bestand bij elke aanvraag tot intekening op een abonnement van een nieuwe klant. Zij kan een abonnement weigeren aan personen die in dit bestand zijn opgenomen.
Klanten worden, conform artikel 2.6.3, op voorhand verwittigd van hun opname in dit bestand. Zij kunnen de persoonlijke gegevens die op hen betrekking hebben vervolgens opvragen bij de vzw PREVENTEL, die verantwoordelijk is voor het bestand, door een brief te sturen naar het volgende adres: Uitbreidingstraat 84, b3, 2600 Berchem.
Indien de dienst geweigerd of beperkt wordt omdat de kandidaat-klant is opgenomen in het PREVENTEL-bestand, kan de klant, als hij meent onterecht in dit bestand voor te komen, zich wenden tot PREVENTEL om zijn standpunt op basis van bewijsstukken uiteen te zetten. Voor verdere inlichtingen kan de klant zich wenden tot het openbaar register dat ter inzage ligt bij de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer. De klant wordt op de hoogte gebracht zodra zijn gegevens uit dit bestand zijn verwijderd.